Pētījums: kādi produkti pasargā no sirds un asinsvadu slimībām

mBot.lv 12:55, 13.06.26
Pētījums: kādi produkti pasargā no sirds un asinsvadu slimībām

Readingas Universitātes zinātnieki žurnālā Food & Function publicējuši pētījumu, kas atklāj uztura paradumu tiešo ietekmi uz sirds un asinsvadu sistēmas stāvokli. Analizējot vairāk nekā 30 000 cilvēku datus no ASV un Lielbritānijas, eksperti secinājuši, ka flavanolu trūkums ikdienas ēdienkartē ir izplatīta problēma. Šie dabiskie savienojumi ir būtiski sirds veselības uzturēšanai. Tie samazina saslimšanas risku.

Pētnieki kā vērtīgākos flavanolu avotus izceļ vairākus pieejamus produktus, kurus ieteicams iekļaut ikdienas uzturā:

  • Dzērvenes un ķirši
  • Zaļā tēja
  • Plūmes un kazenes
  • Pākšaugi, tostarp pupiņas
  • Āboli

Nav nepieciešams radikāli mainīt savu dzīvesveidu, lai uzlabotu veselību. Pietiek ar nelielām, bet regulārām izmaiņām ēdienkartē. Speciālisti uzsver, ka bioloģiski aktīvo vielu koncentrācija produktos ir tikpat svarīga kā kopējais patērēto dārzeņu daudzums. Tas maina ierasto pieeju uztura ieteikumiem.

Sabalansēts uzturs, fiziskās aktivitātes un kaitīgo ieradumu atmešana ir galvenie priekšnoteikumi sirds un asinsvadu veselības saglabāšanai.

Vienlaikus mediķi atgādina par riskiem, ko rada pārstrādāti pārtikas produkti. Kūpinājumi, desas un margarīns ar transtaukskābēm var negatīvi ietekmēt asinsvadu stāvokli un paaugstināt holesterīna līmeni. Šie produkti veicina iekaisuma procesus. Priekšroka dodama svaigiem dārzeņiem, augļiem un omega-3 taukskābēm bagātiem produktiem. Veselība sākas ar izvēli šķīvī.